קערות קרמיקה עבודת יד

קצת על אוזבקיסטן

אוזבקיסטן עשירה מבחינה תרבותית והיסטורית, ארץ בעלת אקלים יבשתי וללא מוצא לים. שוכנת בליבה של מרכז אסיה ונמצאת על "דרך המשי" המפורסמת, ציר המסחר הידוע בין אירופה לסין באלפיים השנים האחרונות, דרכו הועברו תבלינים, זהב, בדי משי בשמים ועוד. בדרך זאת עברו מגלי עולם, סוחרים והרפתקנים. הערים העתיקות של אוזבקיסטן מציתות את הדמיון בזכות המסתורין, הצבעים והריחות האופפים אותן. בנוסף לעיר הבירה טשקנט, ערים מפורסמות אחרות הן: סקרמנד בוכרה וחיווה אשר אונסקו בחרה בהן כאתרי מורשת עולמיים. בערים אלו כמות רבה מאד של מסגדים וארמונות מפוארים ביותר ועתיקים.

ליצירת קשר לחצו כאן

לצפיה במוצרים לחצו כאן

באוזבקיסטן מורשת אדריכלית עשירה, מבנים מונומנטליים עצומים מהודרים אשר נועדו להראות את העוצמה של השושלות החשובות, של המשפחות החזקות ואנשי הדת ששלטו בימים בהן נבנו המבנים האלה. בערים הגדולות והראשיות היה מבצר ראשי ששימש גם כארמון של האמיר ושני מגדלים גבוהים לתצפית, לאורך הרחובות הראשיים יש שורות של חנויות שמתמחות בסחורות שונות ובעלי מלאכה מיומנים שעובדים בסדנאות .

השווקים בערים הם ממש כמו בספרי האגדות, ניתן למצוא בהם: שטיחים מסוגים שונים(פרסים, אפגניים, קווקזים, שטיחי משי או קילים שהם אריגי צמר). בנוסף ניתן למצוא עבודות עץ, סכינים, שמלות רקומות ועוד ועוד.

אומנות ומלאכות יד תופסות מקום רב בתרבות ובמסורת האוזבקית. סודותיהם של בעלי מקצוע עברו מדור לדור, לאורך השנים בתי מלאכה ובתי ספר שימרו את הייחודיות הזאת והפכו את אוזבקיסטן לשם דבר בתחום זה.

אחת האומנויות המעניינות והמסקרנות ביותר הן כלים מקרמיקה, כלים אלו המעוטרים בקישוטים מסוגננים בצבעים הכחולים-ירוקים. בתי מלאכה רבים עוסקים במלאכה זאת ויוצרים שפע של כלים: קערות קרמיקה עבודת יד, קומקומים, צלחות, ספלים ואף פסלים מיניאטוריים. באוזבקיסטן לכל אזור ואף בערים מסוימות יש טכניקות שונות וסגנונות שונים של עבודות קרמיקה הנבדלות זו מזו בצבעוניות, באיורים ובעיטורים. כלים מהודרים וססגוניים אלו הם תוספת מקסימה לכל בית ברחבי העולם ובישראל.

אנחנו נשמח מאוד לעזור לך בכל שאלה ובקשה, ונעזור למצוא את הכלי המתאים ביותר  עבורך, ניתן ליצור אתנו קשר בטלפון: 03-6815110 או צרו קשר כאן