כלים מקרמיקה עבודת יד

קצת על כלי קרמיקה

קרמיקה היא אומנות משחר ההיסטוריה ומהווה נדבך חשוב בתרבות האנושית, ניתן למצוא שרידים של חרסים כבר מתקופות קדומות ביותר, החרסים הראשונים מתוארכים מלפני 20,000 שנים בערך. כמעט בכל התרבויות ניתן למצוא עדויות לשימוש בחומר ליצירת כלי חרס. ישנם מספר גורמים להתפתחות הקרמיקה באזורים מסוימים: זמינות החומר, האפשרות לשרוף את החומר בטמפרטורות גבוהות, הקדר צריך מספיק זמן פנוי על מנת לעבור את כל התהליכים הדרושים ליצירה(עיצוב החומר, שליטה באש, זמן שריפה בתנור וקירורו) וצריכות להיות סיבות מוצדקות מספיק על מנת להצדיק את כל המאמצים הללו.(כלי פולחן, רווחה חברתית ומעמד חברתי גבוה)

ליצירת קשר לחצו כאן

לצפיה במוצרים לחצו כאן

במזרח אסיה, בעיקר ביפן וסין התפתחה תרבות מפוארת של כלי קרמיקה עבודת יד, ששימשה למטרות דתיות ולקישוט, ורמת הקדרות הגיעה לרמות גבוהות מאד, במיוחד עם פיתוחו של הפורצלן (קרמיקה איכותי במיוחד) בתקופת שושלת סונג (960-1279). באירופה  ובארצות האיסלם נעשו ניסיונות רבים לגלות את סוד ייצור הפורצלן ולחקותו אך הם לא צלחו עד למאה ה-18.

תהליך יצירת מוצרי עבודות יד קרמיקה מורכב ממספר שלבים: הוצאת האוויר מתוך החומר ע"י לישה או ב"ואקום פאג", השלב השני הוא עיצוב החומר עצמו, ישנן טכניקות רבות ומגוונות לעיבוד החומר, אחת הנפוצות ביותר היא שימוש באובניים (המשמשות קדרים ליצירת כלי חרס כ5000 שנים), השלב השלישי הוא ייבוש החומר באוויר וצביעתו, השלב הבא הוא שריפת החומר בפעם הראשונה, בתהליך זה החומר משנה את הרכבו ואינו ניתן להתכה חוזרת. טמפרטורת השריפה נעה בין 800 ל1250 מעלות צלזיוס. תהליך השריפה אורך כשמונה שעות לערך ולאחריו מתרחש קירור הדרגתי ומבוקר, על מנת שכלי הקרמיקה לא ייסדקו או יישברו. השלבים האחרונים בתהליך הם זיגוג הכלים בתהליך הקרוי גלזורה, בו הכלים מקבלים מראה ומגע חלקים, לאחר הברשה או צביעה של הגלזורה, מכניסים את הכלים לסיבוב שריפה נוסף שבסיומו הכלי מוכן לשימוש.

לסיכום: כלים מקרמיקה עבודת יד משמשים אותנו לשימוש יום-יומי, פולחני, דקורטיבי ומהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות העולמית. נשמח אם תיצרו אתנו קשר על מנת לשמוע על מוצרי הקרמיקה המיוחדים שלנו בטלפון: 03-6815110 או צרו קשר כאן.