משמש מיובש בריא

הפרי שמניב מזל טוב – המשמש

 

פרי המשמש גדל על עץ נשיר שמקורותיו שנויים במחלוקת, יש החושבים שמקורו בארמניה שם נחשב  כפרי הלאומי, יש הטוענים שמקורותיו במקומות אחרים בצפון מזרח סין, במשך אלפי שנים נדד פרי המשמש למרכז אסיה והגיע לאירופה בסביבות המאה הראשונה לפני הספירה ולאחר גילוי אמריקה הופץ שם ע"י המתיישבים האנגלים. גידול המשמש נפוץ בארצות עם אקלים ממוזג או סובטרופי.

ליצירת קשר לחצו כאן

לצפיה במוצר לחצו כאן

בתרבויות שונות מופיע המשמש בהקשרים שונים, בתרבות הסינית הוא מקושר לחינוך ורפואה, קונפוציוס לימד את תלמידיו במעגל במטע של עצי משמש. בשפה הערבית נפוץ המשפט: "בוקרה פיל מישמיש", מתוך התייחסות לתקופה הקצרה של עונת הפרי וכוונתו של המשפט היא דחייה של דבר מסוים למועד לא ידוע, שכנראה לעולם לא יקרה. בתקופת הרמדאן, נהוג לשתות משקה בשם:" קמר אלדין". בפולקלור האנגלי,אדם החולם על משמשים יזכה למזל טוב.

בגלל אורך חייו הקצר של הפרי, עיקר המסחר בו נעשה בעיקר בתוצריו, משמש מיובש, ריבות, שימורים וליקרים. כיום טורקיה היא הספקית העיקרית בעולם של משמשים מיובשים.

המשמש האוזבקי ידוע בעולם כטעים ביותר והוא עבה ובשרני, הוא מיובש בשמש בתהליכים טבעיים וצבעו כתום כהה מכיוון שאינו מכיל גופרית.

משמש מיובש בריא מאד, עשיר באשלגן, בבטא-קרוטן, סידן, ברזל, ויטמין  A וסיבים תזונתיים רבים. מאה גרם מכילים 241 קלוריות, 1378 מ"ג אשלגן למאה גרם, 5.3 מ"ג ברזל למאה גרם, ו45 מ"ג סידן למאה גרם.

במשמשים מיובשים אחוז הריכוז היחסי של החומרים המזינים עולה ומכיל 25% (למאה גרם) מהתצרוכת היומית הרצויה לבן אדם בוגר.

לפי רפואה הטבעית ודיאטנים, משמשים מיובשים מכילים נוגדי חמצון ועוזרים לטיפול במחלות לב וסרטן, כמו כן הם מסייעים למניעת עצירות וטיפול יעיל בה.

במטבחים של תרבויות רבות מוסיפים משמשים מיובשים למאכלים רבים, לתבשילי קדרה עם בשר כבש, אורז וכמובן עוגות שונות. נהוג אף למלא משמשים מיובשים במליות מלוחות או מתוקות ולהגיש חם או קר.

אנו ממליצים לבוא ולטעום את המשמש המיובש האוזבקי, המיוצר ללא חומרים משמרים וטעמו ייחודי ועשיר, אנו מציעים לבוא לטעום ולהתאהב.

התקשרו לתיאום לטלפון: 03-6815110  או צרו קשר כאן.